„Sociologai ir kiti mokslininkai ilgai tyrinėjo darbo aplinką ir kaip ji susijusi su suaugusiųjų psichine sveikata, bet mes mažiau dėmesio skiriame santykiui tarp vaikų sveikatos ir jų „darbo“ aplinkos – jų mokyklų ir klasių“, - "Science Daily" sakė tyrimo vadovė Merilendo universiteto sociologijos profesorė Melissa A. Milkie.

Anot jos, tyrimas parodo, kad klasės aplinka tikrai svarbi kalbant apie vaikų psichinę sveikatą.

Pasak A. Milkie, kuri atliko tyrimą kartu su sociologijos doktorante Catharine H. Warner, paprastai mokyklos kokybė ir mokytojų darbo efektyvumas matuojamas pagal akademinius rezultatus. Bet, sako A. Milkie, jų tyrimas rodo, kad mokyklos ir mokytojai taip pat veikia vaikų psichinę sveikatą, kuri šiuo atveju veikia tarsi barometras ir nusipelno daugiau dėmesio.

„Manau, tėvams labai rūpi jų vaikų sveikata, jų emocinė būklė ir elgesys, bet mes kaip visuomenė nelinkę susitelkti į tai kaip į svarbų veiksnį. palyginus su tuo, kiek mes kalbame apie akademinius rezultatus“, - sakė A. Milkie.

Tyrimo pagrindas – apie 10700 pirmokų, kurių tėvai ir mokytojai buvo apklausti. Domėtasi, kaip klasės aplinka veikia keturis psichinės sveikatos komponentus: mokymąsi (pavyzdžiui, dėmesingumą), problemų perkėlimą į išorę (pavyzdžiui, muštynes), tarpasmeninį elgesį (kaip kad draugysčių formavimąsi) ir problemų uždarymą viduje (nerimą ir liūdesį).

Vaikai klasėse su neadekvačiais materialiniais resursais ir vaikai, kurių mokytojai jautė, kad jų kolegos jų negerbia, juto neigiamą poveikį psichinei sveikatai visų keturių komponentų atžvilgiu. Kalbant apie materialinius resursus, turima omenyje daiktus - nuo paprasčiausių (popieriaus, pieštukų, tinkamos temperatūros) iki vaikams tinkamų baldų, kompiuterių, muzikos instrumentų, menui reikalingų priemonių.

„Darbas klasėje, kur trūksta resursų, gali neigiamai paveikti vaiko psichinę sveikatą, nes vaikus jų aplinka suerzina ir nuliūdina, - teigė A. Milkie. - Mokytojai gali taip pat elgtis šiurkščiai negalėdami tinkamai išdėstyti pamokos, nes neturi reikalingų priemonių.“

„Kai mokytojai siekia gauti paramos ir palaikymo iš kolegų, taip pat direktoriaus, svarbu, ar mokytojai gali sukurti klasėje atmosferą, padedančią vaikams mokytis, - sakė A. Milkie. - Jei mokytojai suirzę, nes negali gauti to, ko jiems reikia, iš kolegų, šis stresas gali persiduoti vaikams.“

Nors šiame tyrime susitelkiama ties pirmokais, A. Milkie panašių rezultatų tikisi ir iš tyrimų su vyresniais vaikais.

„Nustebčiau, jei gautume kitokius rezultatus vyresniems vaikams, tačiau mūsų tyrimas apsiriboja pirmokais, todėl negalime būti tikri“, - teigė A. Milkie.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją