„Maskvos metropolitenas dirba nuo 05:30 ryto iki 01:00 nakties. Kasdien. O naktimis jis nedirba, nes jį taiso. Kasnakt“, - Artemijus Lebedevas, 1996.

Metro savo mastu ir puikia tvarka nuo seno žavi miesto gyventojus ir iš toli atvykusius. Traukiniai čia piko metu važiuoja kas pusantros minutės, o pats metro – vienas labiausiai apkrautų visame pasaulyje. Nusileidžia tik Japonijos sostinei Tokijui. Nenuostabu, juk ten tokia tanki žmonių koncentracija.

Kiekvienais metais čia vis atveria duris naujos stotys, nuolat kur nors vyksta remontas, o metro tarsi gyvena savą, atskirą gyvenimą. Pastogę šaltesnę dieną čia randa ir benamiai, patogiu susisiekimu milžiniškoje Maskvoje džiaugiasi turistai iš viso pasaulio.

Kiekviena Maskvos metro stotis vis kitokia, neretai viena už kitą įdomesnė. O ir pats Maskvos metro apipintas mitais ir legendomis, apie jį pasakojama tai, kas buvo, ir tai, ko nebuvo. Jis pats vienu metu ir muziejus, ir susitikimų vieta, ir kasdienė darbo vieta 35 tūkstančiams žmonių. Reikia gi kažkam prižiūrėti 177 metro stotis, išsidėsčiusias po žeme maždaug 1,8 kilometro tankumu. Tiesa, kartais šis atstumas esti ir 6,6 kilometro (tarp naujųjų Sparnuotosios ir Strogino stotelių), o kartais – vos pusė kilometro (tarp naujųjų Verslo centro ir Tarptautinės stotelių).

Tarp stotelių juda 6-8 vagonai, kurių kiekvienas beveik 20 metrų ilgio, traukiniai važiuoja vidutiniškai apie 40 kilometrų per valandą greičiu. Tokie patys, kaip ir kituose postsovietiniuose miestuose – Charkove, Kijeve, Minske, Novosibirske, Sankt Peterburge. Tokie važinėja ir Europoje – Budapešte, Prahoje, Varšuvoje. Maskvos Mytiščių priemiestyje gaminami vagonai ir lokomotyvai europietiškus analogus nukonkuruoja, žinoma, visų pirma savo kaina. Metropoliteno riedmenis aptarnauja net 15 (!) depų.

Tarybiniais laikais viena kelionė šia susisiekimo arterija kainuodavo po penkias kapeikas, šiandien – 22 rublius (apie 1,72 Lt.). Tik jei anksčiau lankytojas gaudavo žetoną, tai dabar tiesiog plono plastiko kortelę, kurią priglaudus patikros punkte prie turniketo, galima eiti toliau. Paties metropoliteno viduje bilietų niekas netikrina. Įeini ir iš karto leidies eskalatoriumi, traukinių link. O eskalatorių čia labai nemažai – 631 (taip, šeši šimtai trisdešimt vienas), bendras jų ilgis – virš 65 kilometrų, ilgiausias jų – 126 metrų (stotelėje „Pergalės parkas“).

Kiekvienas keleivis vidutiniškai nukeliauja apie 13 kilometrų. Nes juk tai taip paprasta – ateini, prilieti bilietą, nusileidi į požemius, įlipi į traukinį, išlipi, pakyli, ir jau po keliolikos minučių esi visai kitoje miesto vietoje.

Įdomesnės Maskvos metropoliteno vietos – nuotraukų albume.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)