Šiais metais Suomijos miestas Turku tapo Europos kultūros sostine ir kaip vieną kultūros renginių sugalvojo pasikviesti didžiuosius pasaulio burlaivius. O tęsiant bendradarbiavimą, prasidėjusį su Gdynia ir Klaipėda prieš dvejus metus, buvo nuspręsta surengti burlaivių varžybas, kurių startinis uostas buvo Klaipėda, o finišas - Lenkijos uostas Gdynia, prieš tai apsilankius Turku.

Šios varžybos vyko jau po oficialiųjų Tall Ships races, kaip atskiras etapas. Viso Klaipėdoje rugpjūčio 18-21 dienomis susirinko 32 burlaiviai ir jachtos iš įvairių pasaulio šalių dalyvaujantys regatoje. Lietuvai atstovavo bendravardė jachta: Lietuva“ ir škuna „Brabander“.

Atsidėkodama svečius priimti padėjusiems savanoriams, miesto savivaldybė 25 iš jų, pirmiausia padėjusiems tiek šiais metais, tiek 2009 metais vykusios šventės metu, po to prisidėjusius tik šiemet (iš viso dirbo 83 savanoriai), burtu keliu keliu išrinko laiminguosius ir padovanojo kelionę laivais iki Turku, esančio Suomijoje, kartu su mokomąja programa.

Man teko garbė prisijungti prie vienos savanorių grupės, keliaujančios olandišku burlaiviu “Gulden Leeuw”, tačiau apie patį laivą - kiek vėliau.

Regatos, arba varžybų esmė, kad skirtingų klasių laivai turi pasiekti finišą, plaukdami vien burėmis, plaukdami nustatytu maršrutu pro reikiamus taškus jūroje.

Varžybose dalyvavo keturių klasių laivai: A klasės burlaiviai, tai laivai, kurių ilgis virš 40 metrų, B klasė jau trumpesni laivai, iki 40 metrų, naudojantis tradicines bures, C klasė mažesnieji laivai naudojantis modernias bures, tačiau nenaudojantys spinakerių (parašiutą primenanti burė, tvirtinama laivo priekyje) ir galiausiai D klasės atstovai, naudojantys tiek modernias bures tiek spinakerius ir tuo pačiu dažniausiai gerokai greitesni už konkurentus. Laivai varžosi klasės viduje, tačiau yra ir bendra įskaita. Bendroje įskaitoje atplaukęs pirmasis nebūtinai tapsi nugalėtoju, kadangi norint sulyginti visų laivų galimybes laimėti, jų rezultatas dauginamas iš specialaus koeficiento, kuris suskaičiuojamas atsižvelgiant tiek į laivo ilgį, tiek burių plotą, tiek į daugybę kitų duomenų.

Pradedant varžybų etapą, laivai išsirikiuoja jūroje prie starto linijos, iki jos atplaukdami, kas jau su burėmis, kas dar su motoru ir gavus starto ženklą pajuda link numatyto tarpinio punkto. Klaipėdoje starto linija buvo tarp dviejų karinių laivų – lietuviško ir atplaukusio iš Suomijos.

Mūsiškis „liūtas“ pradžioje išsiveržia į priekį ir pirmauja, kadangi vikri įgula, kuriai padėjo praktikantai, vikriai išskleidžia bures. Tik, deja, pirmavimas trunka neilgai. Rusų burlaivis „Mir“ greit parodo savo galinę dalį ir kiek vėliau, jau po kelių valandų, pradingsta horizonte.

Lenkiška „Jaunimo dovana“ pasuka link Lenkijos pasikeisti įgulos ir šiame etape nedalyvauja, tačiau apie tai sužinome tik atplaukę į Suomiją, o iki tol keistas elgesys pasirodė mįslingas. Spėliojome, kad gal prieš kelionę internete pasidomėjo suomiškomis kainomis ir nusprendė kur kitur praleisti laiką mažiau išlaidaujant.

Varžybos prasidėjo smagiai ne tik seniems jūreiviams, bet ir Baltijos žuvims, nes esant bangoms, užsilikusioms po savaitgalio audros, daugelis naujokų sugalvojo jas pašerti per bortą dar lietuviško maisto likučiais. Stipresnieji gana greit priprato, o kai kas lovoje praleido ir kelias dienas.

Kad jaunimas nesiilsėtų, kapitono iniciatyva buvo iš karto pristatytas prie darbo, pakeliant visas įmanomas bures, o vėliau paskirstytas grupėmis, kurios keturias valandas budi, o aštuonias ilsisi, padėdamos virtuvėje ar tvarkantis laive, kai to reikia. Taigi rimstant vėjui keliaujama link Gotlando, Švedijai priklausančios salos, iki kurios mūsų protėviai, anot padavimų, šaltomis žiemomis pėsčiomis nukeliaudavo ar rogėmis su arkliais nučiuoždavo visokių gėrybių pasiskolinti.

O mūsų užduotis pasiekti ją kuo greičiau burėmis, tačiau jau ne tik „Mir“ mums parodė nugarą, ne tokius rangius mus lenkia ir mažesnės jachtos, net „Brabanderis“, anot radarų, plaukiantis atbulomis (o gal ir išties taip darė, norėdamas suklaidinti visus) grėsmingai artėja.

Po itin ryškaus saulėlydžio greit atslinkusi vakaro tamsta paslepia visus konkurentus ir belieka pasikliauti radaru bei senųjų jūreivių budrumu bei laukti naujos dienos ir jūrinių įspūdžių.

Bus daugiau.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją