Todėl tėvai, pageidaujantys į pirmą klasę leisti jaunesnį nei 7 m. vaiką, turėtų kreiptis į savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos (PPT) ar mokyklos psichologą. Pažymą apie vaiko brandumo įvertinimą reikia pristatyti mokyklai. Tėvai taip pat gali kreiptis dėl vaiko brandumo nustatymo, jei nori leisti vaiką ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą, o jam tais kalendoriniais metais nesueina 6 m.

Kartais manoma, kad pagrindinis kriterijus, leidžiantis nustatyti, ar vaikas pasirengęs mokyklai, yra gebėjimas skaityti, skaičiuoti. Specialistai vertina kitaip: kaip vaikas bendrauja su kitais vaikais, suaugusiaisiais, ar yra pakankamai savarankiškas, ar gali sutelkti dėmesį.

Pagal Švietimo įstatymą, vaikas mokyklą pradeda lankyti, kai jam tais kalendoriniais metais sueina septyneri metai.

Vaiko brandumo įvertinimas atliekamas nuo gegužės 1 d. iki rugpjūčio 31 d. Tai atliekama nemokamai.

Pedagoginės psichologinės tarnybos taip pat atlieka daug kitų veiklų: įvertina mokinių pedagogines, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius. Prireikus skiria specialųjį ugdymą, siūlo ugdymo formą, būdus, metodus, rekomenduoja specialiąją pedagoginę, psichologinę, specialiąją ir socialinę pedagoginę pagalbą. Į šias tarnybas gali kreiptis ne tik specialiųjų ugdymosi poreikių ir psichologinių asmenybės problemų turintys mokiniai, bet ir jų tėvai, mokytojai.

Siekiant plėsti Pedagoginių psichologinių tarnybų prieinamumo galimybes, dažnai sudaromos mobilios tarnybų specialistų komandos, kurios vyksta į ugdymo įstaigas teikti reikiamą švietimo pagalbą. Be to, yra suburtos krizių valdymo komandos, kurių paskirtis – padėti organizuoti krizių valdymą mokyklose, kai mokyklos administracija ir mokytojai nepajėgia to padaryti savo jėgomis.
Mokykloms, kuriose nėra arba trūksta švietimo pagalbos specialistų, ypač svarbios tarnybų specialistų, atlikusių kompleksinį pedagoginį psichologinį mokinio įvertinimą, rekomendacijos dėl ugdymo turinio pritaikymo.

Kadangi nuo šių metų rugsėjo 1 d. bendrojo lavinimo mokyklose pradedama įgyvendinti atnaujintas Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrąsias programas 1, 3, 5, 7, 9 klasėse, todėl ypač svarbu, kad mokyklų specialiojo ugdymo komisijos, švietimo pagalbos specialistai ir mokytojai, iškilus klausimams dėl programų pritaikymo, ugdymo turinio individualizavimo, specialiųjų mokymo priemonių parinkimo, kreiptųsi pagalbos į savivaldybių PPT ir bendrai spręstų iškilusias problemas.

Nuo 2008 m., siekdama sudaryti galimybes švietimo pagalbą teikti ankstyvajame amžiuje, Švietimo ir mokslo ministerija padeda savivaldybėms steigti etatus darbui su ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikais ir jų šeimomis.

2008 metais buvo įsteigta 57,25 švietimo pagalbos specialistų etatų, iš jų ikimokyklinio ugdymo mokyklose: psichologo– 10,5, socialinio pedagogo – 15, 5 etatų; pedagoginėse psichologinėse tarnybose: psichologų – 13,25, socialinio pedagogo – 8,75, specialiojo pedagogo – 9,25 etatų.

Šiuo metu Lietuvoje 54 savivaldybėse veikia pedagoginės psichologinės tarnybos, kuriose yra 67 specialių pedagogų, 64 logopedų, 102 psichologų, 10 socialinių pedagogų, 17 gydytojų neurologų etatų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)