Šį rudenį mados namai it susitarę nusprendė žaisti matematinius žaidimus ir su pasimėgavimu puolė kurti suknučių modelius, kuriuos galima pavadinti „du viename“. Kubistinės Pablo Picasso ir Georges’o Braque’o vizijos galėtų tapti puikia šio rudens–žiemos sezono suknelių tendencijos iliustracija.

Kelios spalvos, aiškių geometrinių formų konstrukcijos – tokia pagrindinė rudeniškos suknelės formulė. Nesitikėkite tradicinės suknelės silueto, kadangi „ant bangos“ visa, kas atrodo taip, tarsi būtų susiūta netinkamai: suknelės sluoksniai – kelių skirtingų ilgių, liemens linija atsiranda keliose vietose, o spalvų ir medžiagų įvairovė glumina...

Mados namai Michael van der Ham, Limi Feu, Alexandre Herchcovitch, Ennio Capasa, Versace, Lutz žaidžia dėlionę: suknelės siuvamos iš visiškai skirtingų detalių. Kiti kūrėjai nuosaikesni – mėgaujasi kelių spalvų variacijomis ir minimalistinio silueto suknelėse kuria abstrakčiojo ekspresionizmo vizijas. Giorgio Armani, Christian Cota, Josh Goot, Loris Diran subtiliai žaidžia kelių spalvų dėmėmis, geometrinėmis formomis.

Antikinių skulptūrų drabužių ikonografijos studijos – taip pat viena iš pagrindinių šio rudens suknelių mados tendencijų. Graikų tunikos, chitono siluetas ant mados podiumų – antikos renesansas madoje tampa akivaizdus. A. F. Vandervorst, Matthew Cunnington, Nanette, Talbot, Vivienne Westwood kruopščiai analizuoja asimetriją, nesuskaičiuojamas klostes ir ryškių spalvų magiją. Laisvai krintantis suknelės siluetas, klostelės, sukuriančios šešėlių žaismą – drabužis atrodo tarsi gyvas, nuolatos kintantis, besimainantis. 

Antras svarbiausias šio sezono kodas – spalva. Ji, be jokios abejonės, „minkštėja“, šiltėja ir artėja prie sodrių rudeniškų žemės tonų: medžio žievės, samanų, juodžemio, šlapio smėlio, šermukšnio raudonio... Rudens spalvų karaliumi tampa taurusis sidabras. Jo atspalviai varijuoja nuo itin lengvos, skaidrios pilkos (Anne Valerie Hash, Alberta Ferretti, Calvin Klein) iki šlapio asfalto sidabrinės (Brioni, Junya Watanabe, Michael Kors). Metalinis drabužių blizgesys – ne atsitiktinis.

Ne veltui daugumos dizainerių kolekcijose pastebima devintojo dešimtmečio rokenrolo dvasia. Tarsi gaivaus vėjo gūsis atsiranda kelios tendencingos, ryškios, neoninės sezono spalvos: sintetinė žalia (Versace, Enrico Coveri), „aitri“ oranžinė (John Rocha, Ossie Clark, Oscar de la Renta) ir „aštri“ rožinė (Michael Kors, Ports, Dior).

Išradingi mados kūrėjai spalvas suplaka ir gauną puikų langelių kokteilį (Alvin Valley, Bernhard Willhelm, Kenzo) ar rudenišką gėlių sodą (Alexander McQueen,Christophe Guillarme, Kenzo, Etro). Vis dėlto praeitais metais karaliavę langeliai bei etniniai elementai šiais metais užleidžia erdvę naujai atgimusiems kubistiniams motyvams ir abstrakčiajam ekspresionizmui. Nėriniai – vėl į mados olimpą pamažu grįžtanti tendencija. Mados namai Dior, Giorgio Armani, Hiroko Koshino, Kenzo pasineria į efemeriškąjį ampyro stilių ir fatališkąjį kabaretą.

Pirmoje vietoje – lengvutė medvilnė ir švelni vilna, jos klostės paslankios ir dailiai krintančios. Megztos suknelės – rudens puošmena. Metalinį blizgesį suteikia oda, laikoma šio sezono aktualija. O permatomą lengvumą – skaidrus šifonas, nėriniai ir šilkas.

Žurnalo "Express Mada" spalio numeryje skaitykite:

Geroji mados ragana ant stilingiausios šluotos. Mados namų „Luella“ istorija ir dabartis

Seržo kompromisų menas. Pokalbis su dizaineriu Seržu Gandžumianu

Sezono investicija: batai? Viskas, ką Jums reikia žinoti apie rudens–žiemos sezono batus

Sintetinė prabanga grįžta? Apie sugrįžusias devintojo dešimtmečio tendencijas pasakoja dizainerė Lilija Larionova

Krizinis vyro įvaizdis: provokacija prieš nuobodulį. Pagrindiniai rudens–žiemos sezono vyriškosios mados aspektai

66-asis Venecijos kino festivalis: trupinėlis raudonojo kilimo prabangos...

Šaltinis
"Express Mada" ir DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją