Žinokite, ką jūsų klausytojai nori išgirsti. Visos auditorijos yra skirtingos - turėkite tai omenyje. Štai patarimai, kaip pasakyti efektingą kalbą specifinei auditorijai:

* Atlikite auditorijos tyrimą. Išsiaiškinkite, koks bus vidutinis jūsų klausytojas. Koks jo amžius? Kaip gerai jis susipažinęs su šia tema? Jis rimtas ir santūrus ar linksmas, atsipalaidavęs? Ko jis tikisi iš jūsų išmokti? Apgalvokite šiuos klausimus ir būsite teisingame kelyje.

* Pasitelkite tinkamus žodžius ir kūno kalbą. Jei pradinių klasių moksleiviams sakote kalbą apie karjerą, nevartokite tokių terminų kaip “programinės įrangos kūrėjas”. Užteks pasakyti, kad jūsų darbas susijęs su kompiuteriais. Ir priešingai - jei jūsų auditorija yra šios srities specialistai, prisistatykite kaip “programinės įrangos kūrėjas”. Jei klausytojai nesupras terminų, jūsų kalba jiems įeis pro vieną ausį ir išeis pro kitą. Jei vartosite per daug paprastus žodžius, jūsų pranešimą nustelbs knarkimas.

* Pagalvokite, kokį įvaizdį norite sukurti. Jei kalbate su vaikais, daug šypsokites, būkite šiltas ir draugiškas žmogus. Jei darote prezentaciją pavaldiniams ir kolegoms, tikriausiai norėsite atrodyti draugiškas, bet sieksite išlaikyti autoritetą.

Pranešimo tikslas - ne tik nieko nepamiršti, bet ir išmokyti auditoriją kažko naujo. Galbūt padės šie patarimai:

* Žiūrėkite į auditoriją kaip į neskaidomą objektą. Viena gudrybių - įsivaizduoti, kad ją sudaro tik vienas žmogus. Kai nerimaujate tik dėl vieno žmogaus, jūsų ryšys tampa asmeniškesnis. Jei stengsitės kalbėti taip, kad tas vienintelis žmogus suprastų, ką jam sakote, jūsų kalba automatiškai taps sklandesnė ir įtikinamesnė.

* Nevenkite akių kontakto. Geriausiai klausytojų budrumą palaiko tas kalbėtojas, kuris nebijo žiūrėti jiems į akis. Akių kontaktas reiškia, kad užmezgėte ryšį, o tai ir yra pagrindinis jūsų tikslas. Tad kuo dažniau pakelkite akis nuo savo užrašų ir leiskite joms klajoti po auditoriją. Pamatysite - sunku bus tik iš pradžių.

* Pagalvokite, gal į savo pranešimą vertėtų įtraukti ir auditoriją. Tai ne visada būtina ir įmanoma, tačiau auditorijos dalyvavimas padeda sukurti šiltesne atmosferą, paskatina klausytojus sutelkti dėmesį ir palengvina informacijos įsisavinimą. Kartais užtenka paprašyti klausytojų pakelti rankas, o kartais verta suskirstyti auditoriją į grupes ir pasiūlyti atlikti tam tikras užduotis.

Patarimas: nekalbinkite tų žmonių, kurie neatrodo pasirengę dalyvauti diskusijoje.

Įspėjimas: ką benuspręstumėte, neleiskite nė vienam auditorijos nariui nejaukiai pasijusti.

Bus daugiau. Kitame straipsnyje - apie metodus efektingai kalbai paruošti.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją